Photobucket

Wednesday, July 29, 2009

I'm So Lonely


Waktu engkau kanak2, kau laksana kawanku sejati
dengan wudu aku disentuh dalam keadaan suci
aku dipegang, dijunjung, di atas rehal aku di pelajari
aku di baca dengan kuat atau pelahan setiap hari

sekarang engkau dewasa...kau tak berminat lagi..
apakah aku...hanya untuk kanak2 yang belajar mengaji??

sekarang aku di simpan hanya sebagai perhiasan
atau..dibuat tangkal untuk menakutkan hantu dan syaitan
aku tersingkir, dibiarkan bersendirian dalam kesepian
di atas almari, di dlam laci, aku dipendamkan
dulu..pagi2 surah2ku engkau baca beberapa halaman
sekarang...sambil minum kopi..engkau baca berita harian
masa lapang..engkau membaca sms manusia
sedangkan ayat2 ku datang dari Tuhanmu Yang Maha Perkasa

Waktu malam engkau setia menonton tv
menonton astro
di depan komputer berjam-jam engkau duduk
masa berlalu...aku menjadi buruk
mengumpul debu diselaput abuk

apakah suratkhabar, tv, komputer dapat memberikanmu hikmat
bila engkau di kubur bersendirian menunggu kiamat
engkau didatangi pemeriksa oleh para malaikat
hanya dengan ayat2 Tuhanku engkau akan terselamat

sekarang engkau begitu leka membuang peluang..
setiap saat berlalu..kuranglah baki umurmu..dan kubur sentiasa menunggu
engkau bisa kembali kepada Tuhanmu bila-bila masa
apabila malaikat maut menetuk pintu

kalau aku di baca selalu dan dihayati
di kubur nanti
aku datang sebagai pemuda tampan membantu engkau membela diri
peganglah aku....bacalah aku setiap hari
kerana ayat2 ku adalah dari Tuhan Yang Maha Mengetahui
yang disampaikan oleh Jibril kepada nabi

keluarkanlah aku dari almari...sentuhilah aku lagi...
jangan biarkan aku sendiri lagi...." I'm So Lonely"

1 comment:

  1. Salam.. sy assiddiq dari halaqah.. :D
    Awk mana kesorangan.. Awk ada ALLAH.. Awk yakin ngan ALLAH kan? Lepas yakin awk kena la rasa.. DIA dekat sangat ngan kita. Lagi dekat dari prasaan kita. Maha suci ALLAH dari segala makhluk.. Banyakkan zikrullah.. Jangan terlalu ikut nafsu,akal,syahwat dan dunia.. Pesanan kepada diri sy sendiri.. Alhamdulillah

    ReplyDelete

I love this blog